وکیل خیانت در امانت

وکیل خیانت در امانت

تعریف جرم خیانت در امانت و مجازات آن

خیانت در امانت از لغات مربوط به حقوق جزا و مختص دعاوی کیفری است. منظور از آن، استعمال مال مورد امانت توسط امین در جهتی که منظور صاحب مال نباشد. استعمال اعم است از تصاحب یا تلف یا گم کردن.

وکیل خیانت در امانت در خصوص عناصر این جرم توضیح میدهد

عناصر جرم خیانت در امانت عبارتند از:

الف: تصاحب کردن و به طور کلی صرف مال بر خلاف نظر مالک.

ب: تقلب (قصد خیانت در امانت)

ج: اضرار به مالک

د: در قانون ما فقط مال منقول موضوع این جرم واقع می شود.

ه: مال ودیعه به طور امانی به خائن در امانت تسلیم شده باشد. این عنصر این جرم را از کلاه برداری جدا می کند. تسلیم اعم است از تسلیم مادی یا تسلیم قانونی.

و- اسباب قانونی که موجب حصول امانت می شود باید به طور حصر در قانون معین شود (مانند: اجاره – ودیعه – رهن – وکالت – هر کار با مزد یا بی مزد در قانون ایران)

مواد موجود در خصوص «خیانت در امانت» در قانون مجازات اسلامی جدید بر این شرح هستند:

ماده ۶۷۳ قانون مجازات اسلامی: هر کس از سفید مهر یا سفید امضایی که به او سپرده شده است یا به هر طریق به دست آورده سوءاستفاده نماید به یک تا سه سال حبس محکوم خواهد شد.

ماده ۶۷۴ قانون مجازات اسلامی: هرگاه اموال منقول یا غیرمنقول یا نوشته هایی از قبیل سفته و چک و قبض و نظایر آن به عنوان اجاره یا امانت یا رهن یا برای وکالت یا هر کار با اجرت یا بی اجرت به کسی داده شده و بنابراین این بوده است که اشیاء مذکور مسترد شود یا به مصرف معینی برسد و شخصی که آن اشیاء نزد او بوده آن ها را به ضرر مالکین یا متصرفین آن ها استعمال یا تصاحب یا تلف یا مفقود نماید به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد. 

بسیاری از شکایات مطروحه با عنوان خیانت در امانت نظر به شرایط قانونی وقوع جرم خیانت در امانت اساسا کذب می باشند.  وکیل خیانت در امانت با توانایی و دانش حقوقی پس از بررسی پرونده  می تواند از ارتباط بین سایر پرونده های مطروح اصحاب دعوا در صورت واهی بودن شکایت مطروحه آگاه و از حقوق شما دفاع شایسته نماید. 

 

 مزیتهای همکاری با وکیل خیانت در امانت در این موسسه حقوقی :

  • ⇐ سالها تجربه در قبول وکالت پرونده های کیفری و آمار رضایت بخش موفقیت بودن نتایج حاصله از دید موکلین محترم
  • ⇐ 30 سال تجربه در قضاوت و داوری پرونده های کیفری در مقام قاضی
  • ⇐ تحقیق، پژوهش و بررسی حرفه ای پرونده، توسط تیم مجرب وکلای تهران و ارائه بهترین راه کارهای موثر و طراحی موثرترین مسیر رسیدگی به پرونده های دعاوی کیفری، توسط تفکر جمعی و امکان استفاده از چند وکیل کیفری با تجربه بشکل همزمان بجای استفاده از یک وکیل
  • ⇐ تسلط وکلای مجرب در این مرکز به کلیه قوانین مجازات مربوط به دعاوی کیفری و آرای وحدت رویه و رویه قضایی و نیز کلیه تغییرات در قوانین که بشکل روزانه از طرف قانونگذار وضع می شود
  • ⇐ امکان مشاوره با قضات سابق دادگستری در این مرکز که حدود 30 سال در راس رسیدگی به پرونده های کیفری در سمت قاضی بشکل منصفانه و عادلانه انجام خدمت کرده اند.

  برای کسب مشاوره تخصصی و ارتباط با وکیل خیانت در امانت با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

⇐ 021-22924799 –  (10 صبح تا 8 شب)

⇐ 09121997102 –  همراه و واتس اپ

 

سوالات متداول

  • اثبات جرم خیانت در امانت چگونه است ؟
    از لحاظ عنصر مادی شاکی یا مدعی باید یکی از این موارد را اثبات کند که مرتکب مال امانی را استعمال کرده است یا تصاحب کرده است یا تلف کرده است و یا مفقود کرده است.
  • مجازات جرم خیانت در امانت چیست ؟
    براساس قانون کاهش مجازات حبس تعزیری مجازات آن تا یک سال و نیم حبس است شایان ذکر است قبل از تصویب و اعمال این قانون مجازات این جرم شش ماه تا سه سال حبس بود
  • آیا اگر فرد خائن فوت کند ورثه وی تحت تقیب قرار می گیرند ؟
    به عقیده نگارنده چون مال امانی به ورثه سپرده نشده است ورثه مرتکب خیانت نشده اند و بهتر است در مورد استرداد مال مدعی به طرح دعوای حقوقی بپردازد .
  • مجازات خیانت در امانت از نظر تقسیم بندی جرائم درجه چند است ؟
    درجه 6
  • مجرای اقامه دعوای خیانت در امانت کدام دادگاه است؟
    تحقیقات در دادسرا انجام می گیرد سپس رسیدگی در دادگاه کیفری انجام خواهد شد.

رتبه: 4.8 از 966 رأی