دریافت دیه و حمایت از ستم دیده ای که دست راستش قطع شده بود…

دریافت دیه و حمایت از ستم دیده ای که دست راستش قطع شده بود…

دریافت دیه و حمایت از ستم دیده

مردی ساکت و ناامید به تشویق دوستش به محل دفتر موسسه حقوقی ما مراجعه نمود. مردی که هنگام ورود به دفتر با دست چپ، دست راست خود را می گرفت تا اصابت به جایی نکند..

دست آویزان که از آستین کوتاه مرد نمایان بود، ظاهرا دست بود اما فقط آویزان… ظاهرا پوست داشت اما گوشت و استخوان نداشت و بدون توان جابجایی، مرد آرام نشست و خیره به من بود، دوستش بجای او تند تند شروع به صحبت می کرد:

ایشان یکسال قبل مشغول بکار در کارگاه شرکتی بوده که هنگام ساخت و ساز از بالابر روباز عمرانی سقوط کرده است، کارفرما وی را به بیمارستان رسانده و به جهت اینکه دستش قطع نشود به پیشنهاد پزشکان دست راست بگونه ای پیوند خورده بود که ظاهرا دست بود ولی ازکار افتاده و آویزان.

مرد جوان اهل کردستان بود، از او پرسیدم چند سال داری؟ در پاسخ گفت: 20 سال. پرسیدم هنگام حادثه مقصر بودی؟ گفت: نمیدانم. پرسیدم حادثه ای که اتفاق افتاد کارشناسی شد؟ گفت: نمی دانم. پرسیدم کارفرما شما را بیمه کرده است یا نه؟ پاسخ داد: نمیدانم. سئوال کردم هزینه معالجه را چه کسی پرداخت کرده؟ پاسخ داد: پیمانکار

بالاخره پس از اینکه خیلی حس ترحم در بنده جریحه دار شد، پذیرفتم پرونده اش را رایگان ایجاد و تا می توانم حمایتش کنم.

در حین تحقیقات متوجه شدم، وی را اداره بیمه ایران از طرف کارفرما وفق قرارداد مسئولیت مدنی نیز بیمه نموده است.پس از چندین و چند بار مراجعه به اداره بیمه ایران، موفق شدم به قرارداد کارفرمای وی پی ببرم و از طریق این قرارداد که شش سال قبل منعقد شده بود و وی بیمه شده بود و اکنون سالها از انقضای قرارداد میگذشت با پرسنل بیمه وارد مذاکره شدم و از آنجاییکه ادارات بیمه در مرحله جبران خسارت تفره می روند و از پرداخت خسارت استنکاف می ورزند، با سماجت قضیه را دنبال کردم ولی موفق به متقاعد کردن آنها نشدم ولی باز هم ناامید نشدم و از طریق دادگاه حقوقی به خواسته الزام اداره بیمه ایران به پرداخت دیه اقدام نمودم . ( وکیل برای الزام به پرداخت دیه )

پس از سه ماه از اقامه دعوی بالاخره موفق به رای به نفع موکلم آقای … شدم و بعد از قطعیت رای با وجود رای مثبت ( الزام به پرداخت دیه ) از طریق اجرای احکام مدنی درخواست اجرای حکم کردم و بالاخره با در دست داشتن اجرائیه ای که قبلا در مهلت قانونی از مرجع قضایی به اداره بیمه ایران ابلاغ شده بود، با دست پر به این اداره مراجعه نمودم و آنها نیز قادر به سرپیچی نبودند و موافقت نمودند که تا میزان قرارداد در سال … مبلغ … طی یک فقره چک به روز این مبلغ را به موکلم پرداخت نمودند و این داستان زمانی که موکلم چک موصوف را گرفت ختم به خیر شد.

البته که این دریافت دیه و اختتام آن، صرفا حمایت جبران خسارت مالی موکلم  بود اما نقص عضو وی تا پایان عمرش غیرقابل جبران بود…! نقل از وکیل پایه یک دادگستری

 وکلای مجرب شمس، بهترین وکلای پایه یک دادگستری تهران،  مجرب در رسیدگی پرونده های مربوط به دعاوی کیفری، حقوقی، امور حسبی و .. با داشتن بیش از 18 سال تجربه در استان تهران | وکیل دیه تهران 

رتبه: 4.8 از 966 رأی