راه اندازی زیرساخت احراز هویت برخط قوه قضاییه

راه اندازی زیرساخت احراز هویت برخط قوه قضاییه

در زیرساخت احراز هویت برخط قوه قضاییه، فرآیند احراز هویت به صورت آنلاین و لحظه ای انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی «مافا» دستگاه قضا، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه امروز در مراسم افتتاح زیر ساخت احراز هویت برخط قوه قضاییه با تاکید به الزامات فرآیند‌های الکترونیک گفت: ارائه خدمات آنلاین شامل سه مرحله  احراز هویت، اعتبار سنجی اسناد الکترونیکی و امضای دیجیتال  می‌شود.

امروز با افتتاح سامانه احراز هویت برخط قوه قضاییه فرآیند احراز هویت به صورت آنلاین و لحظه ای تحقق می‌یابد؛ همچنین لازم است این نوید را بدهم که در آینده‌ای نزدیک پیرامون اعتبار سنجی اسناد الکترونیکی نیز اخبار خوبی را ارائه خواهیم داد.

آقای زارع پور با اشاره به خدمات متنوعی که طی یکسال گذشته در دوره شیوع کرونا به صورت آنلاین و هوشمند از ناحیه مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ارائه شده است اعلام کرد: تا پیش از این انجام خدمات الکترونیکی قضایی مشروط به یکبار حضور در دفاتر خدمات قضایی برای انجام فرآیند احراز هویت بود، اما از این به بعد با افتتاح زیرساخت احراز هویت برخط قوه قضاییه، دیگر تمام مراحل ارائه خدمات الکترونیکی قضایی به صورت آنلاین و لحظه ای انجام می شود و مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی حتی برای انجام فرآیند احراز هویت نیز نیازی به مراجعه حضوری به مراجع و مراکز قضایی را ندارند…

ایشان با اشاره به مزایای سامانه احراز هویت برخط قوه قضاییه بیان کرد: با اجرایی شدن زیرساخت احراز هویت برخط در دستگاه قضایی علاوه بر اینکه امور قضایی مردم آسان و باسرعت انجام می‌شود، شفافیت فرآیند‌های ناظر بر احراز هویت نیز تحقق می‌یابد و همچنین زمینه‌های فساد هم کاهش پیدا می‌کند و صیانت از حریم خصوصی مردم تحقق می‌یابد و بدین ترتیب یک گام مهم دیگر در جهت دادرسی عادلانه برداشته خواهد شد.

آقای زارع پور با اشاره به فرآیند ایجاد و تکمیل زیرساخت احراز هویت برخط قوه قضاییه بیان کرد: از مرداد سال جاری با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر هوشمندسازی 100 درصدی فرآیند‌های قضایی، اقدامات و فرآیند‌های مقتضی جهت ایجاد و تکمیل سامانه احراز هویت برخط قوه قضاییه شروع شد و در همین راستا بیش از چهل جلسه کارشناسی در سطوح مختلف با حضور نخبگان و فعالان در شرکت‌های دانش بنیان برگزار گردید.

برای ایجاد و تکمیل زیرساخت احراز هویت برخط قوه قضاییه، از تمام شرکت‌های دانش بنیان که در این حوزه دارای تجربه بودند دعوت به همکاری کردیم و نهایتا با سه شرکت دانش بنیان به عنوان کارگزار شروع به کار کردیم.

وی با اشاره به تمایزات زیرساخت احراز هویت برخط قوه قضاییه با سامانه‌های مشابه گفت: در زیرساخت احراز هویت برخط قوه قضاییه، فرآیند احراز هویت به صورت لحظه‌ای صورت می‌گیرد و کاربر در همان زمان ثبت اطلاعات خود با پاسخ سامانه مبنی بر تایید یا رد مواجه می‌شود حال آنکه در سایر سامانه‌های مشابه فرآیند پاسخدهی به کاربر اندکی زمان می‌برد.

همه ایرانیان اعم از ایرانیان داخل و خارج از کشور صرفا با داشتن شناسنامه می‌توانند از زیرساخت احراز هویت بر خط قوه قضائیه استفاده نمایند.

گردآوری شده: وکلای موسسه حقوقی اعظم شفائی، وکلای برتر تهران با داشتن بیش از 18 سال سابقه در رسیدگی و دفاع ار پرونده های دعاوی حقوقی و کیفری استان تهران، وکیل خوب در تهران،وکیل پرونده کیفری، وکیل خوب برای ملک، وکیل ارث، بهترین وکیل خانواده ،وکیل طلاق توافقی

رتبه: 4.8 از 966 رأی