رشد عملکرد دفاتر اسناد رسمی در دیماه 99

رشد عملکرد دفاتر اسناد رسمی در دیماه 99

تحولات در کارکرد و رشد عملکرد دفاتر اسناد رسمی

بر اساس آخرین اخبار (در دیماه 1399)  در خصوص رشد عملکرد دفاتر اسناد رسمی رییس کانون سردفتران و دفتریاران چنین عنوان کردند:

رییس کانون سردفتران و دفتریاران درباره پرداخت ۹ درصد ارزش افزوده دریافتی در دفاتر اسناد رسمی به سازمان امور مالیاتی، توضیحاتی را ارائه کرد.

تمام مبالغ دریافتی توسط دفاتر اسناد رسمی از جمله مالیات، حق‌الثبت، حق‌التحریر ومالیات (9%) بر ارزش افزوده و سایر مبالغی که برای تنظیم سند باید دریافت شود به صورت الکترونیک در دفاتر اسناد رسمی در حال انجام است.

و پرداختی‌های مذکور به صورت الکترونیک در دفاتر اسناد رسمی انجام می‌شود و تأخیری در پرداخت از سوی آنان وجود ندارد و حتی قرار است به زودی این پرداخت‌ها به صورت آنلاین (برخط) شود.

و این کارکرد ( رشد عملکرد دفاتر اسناد رسمی) براساس همکاری با سازمان امور مالیاتی بدین گونه است که :

بر اساس همکاری با سازمان امور مالیاتی، این دفاتر هر سه ماه یکبار مبالغ ارزش افزوده که از مراجعان به دفتر دریافت شده را پرداخت و طی اظهارنامه‌ای در پایان هر فصل، به سازمان مربوطه اعلام می‌کنند.

و ضمانت اجرای این امر بر اساس کنترل مراجع مختلفی از جمله سازمان ثبت، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان امور مالیاتی و کانون سردفتران است که نظارت کاملی بر عملکرد دفاتر و پرداخت ارزش افزوده دارند.

و آقای خندانی با اشاره به اینکه کانون سردفتران و دفتریاران با همراهی سازمان ثبت و سازمان امور مالیاتی درصدد آنلاین کردن پرداخت‌های ارزش افزوده هستند، گفت: کانون سردفتران همواره به دنبال آنلاین شدن همه پرداختی‌ها در دفاتر اسناد رسمی است و با تحقق این امر، مبلغ ارزش افزوده برای تنظیم هر سند در دفاتر به صورت آنلاین از حساب افراد کسر و در لحظه به حساب سازمان امور مالیاتی واریز می‌شود.

نقل از: وکلای مجرب شمس، جمعی از برترین وکلای تهران و قضات سابق دادگستری، وکیل متخصص چک، وکیل امور شرکتها در تهران، وکیل متخصص سرقفلی، وکیل متخصص امور ملکی

 

رتبه: 4.8 از 966 رأی